برگزاری "پویش پیشگیری از خودکشی" در قم

همزمان با 20 شهریور روز جهانی پیشگیری از خودکشی پویشی به منظور پیشگیری و آگاهسازی در زمینه خودکشی در بوستان نرگس قم برگزار شد.

محمد حسین فتاحی کارشناس مسول دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی استان قم ضمن اعلام این خبر گفت : دهم سپتامبر مصادف با 20 شهریور به عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است و امسال این روز با شعار " همه ما نقشی در پیشگیری از خودکشی داریم  " گرامی داشته شده است، که در واقع یک پیام اجتماعی و هشدار دهنده به آحاد افراد جامعه و نقش همگان در پیشگیری از خودکشی است.

فتاحی افزود : خانواده و جامعه در بروز افکار خودکشی و اقدام به این موضوع موثر است و متقابلا خودکشی خانواده و جامعه را سخت تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که حتی اثرات طولانی ‌مدت بربازماندگان ، همسایگان ، دوستان و... بجا می‌گذارد لذا خودکشی مسئله ای است که هیچ جبرانی ندارد اما پیشگیری دارد ، بهزیستی در کنار اقدامات مشاوره ای خود در مراکز و... با برگزاری پویش کنترل و کاهش خودکشی  برای عموم مردم تلاش می کند باعث بهبود و تقویت دانش، آگاهی ها و تغییر در نگرش ها شود .

وی خاطرنشان کرد:  این پویش با هدف افزایش آگاهی عمومی به منظور ارتقاء سلامت اجتماعی، کنترل وکاهش خودکشی از طریق اجرای طرحهای آگاهسازی در سطح جوامع محلی، شناسایی عوامل روانی، زیستی، اجتماعی، فرهنگی و تاثیر شرایط محیطی برخودکشی ، همچنین شناسایی افراد اجرا شد .

لازم به ذکر است برگزاری کلاسهای آموزشی توسط مربیان و تسهیلگران برای افراد پرخطر از جمله اقدامات دیگر دفتر مشاوره در پویش کنترل و کاهش خودکشی در استان بود .

کد خبر 116830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد